اعتراض شبکه انجمن های دوستدار میراث فرهنگی استان یزد به حفر غیر قانونی تونل در زیر بافت تاریخی یزد


یزدفردا : شبکه انجمن های دوستدار میراث فرهنگی استان یزد اعلام کرد:در اقدامی فرا قانونی در سکوت دستگاههای انتظامی نظارتی و قانونی مسئول مجموعه داری پر مهر اقدام به حفر تونل در زیر شهر یزد و در قسمت بافت تاریخی یزد نموده است .

در حالیکه حفر کانال زیر زمینی در زیر بناهای خصوصی و دولتی آنهم خوسرانه عمل مجرمانه و امنیت شهروندان را بسیار تحت شعاع قرار می دهد این اقدام در زیر بافت تاریخی یزد که از لایه های ارزشمند تاریخی برخوردار است، و با مسدود نمودن قناتهای زیاد بدون مجوز و در سکوت دستگاههای انتظامی و نظارتی رخ داده است.

امیدواریم شائبه همراهی و لم دادن پر مهر با طعم لیمو و استفاده بهینه از انتشار عکسهای برخی از انسانهای مسئول مهر تائیدی بر وجاهت رفتار های مجرمانه نباشد.

در مسير اين تونل چندين قنات وجود داشته که اقدام به مسدود کردن آن شده و همچنين در شرايطي که تاکنون مطالعات باستان شناسي در بافت تاريخي يزد انجام نشده است، بر اساس شنيده ها مقاديري سفال در مسير تونل احداثي کشف مي شود برخي کارشناسان معتقدند مطالعه بر روي اين سفال ها مي تواند بخش هايي از تاريخ يزد را براي محققين آشکار سازد.

طي ماه گذشته از مجموعه دار زنجيره دار و  پر مهر شکايت و حکم جلب نامبرده از سوی مراجع قضايي دريافت شده اما تا کنون اين شخص بنا به دلايل نامعلوم بازداشت نشده است.

مردم يزد بر اين اعتقادند که مجموعه دار پر مهر و مدعی در بافت تاریخی بايد به اذهان عمومي پاسخ بگويد که با چه مجوزي اقدام به حفر تونل در زير بافت تاريخي اين شهر به صورت غير قانوني کرده و چرا دستگاه های انتظامی و  قضايي در برابر اين تخلف سکوت اختيار مي کند.

امیدواریم در اسرع وقت دستگاههای انتظامی - نظارتی و قضائی مسئول با ارائه گزارش شفاف خود از اقدامات انجام شده در برابر رفتارهای غیر قانونی و عملکرد مسئولانه داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا